Staw czoła ciemności wewnątrz i na zewnątrz
Darkest Dungeon II to płatna gra fabularna w klimatach fantasy, w której prowadzisz drużynę awanturników do konfrontacji z starożytnym złem. Po drodze będziesz musiał zmierzyć się nie tylko z potworami i innymi wrogami, ale także z wewnętrznymi sporami w drużynie. Zarządzanie stresem postaci i ich relacjami jest kluczowe dla sukcesu.
Podobnie jak w oryginalnym Darkest Dungeon, ta kontynuacja łączy w sobie elementy roguelike z walką turową. Istnieją pewne różnice między Darkest Dungeon II a jego poprzednikiem, ale większość podstawowych elementów jest rozpoznawalna. Ikoniczne projekty postaci i mroczny, nastrojowy klimat fantasy przypomną graczom gry takie jak Urtuk: the Desolation.
Bitwa o przetrwanie
Tak jak jego poprzednik, Darkest Dungeon II to wymagająca gra; wczesne próby sukcesu są mało prawdopodobne. Jednak każda próba pokonania gry, nawet jeśli się nie powiedzie, odblokowuje nowe postacie i przedmioty do przyszłych przejść. Sukces wynika z łączenia umiejętności różnych postaci, aby stworzyć zwycięskie strategie. Będziesz także musiał rozmieścić postacie w odpowiednich pozycjach w swojej linii bojowej.
Mimo mocy twoich postaci, są one nadal podatne na ludzkie słabości. Gdy napotykają przerażające lub stresujące doświadczenia, zyskują poziomy stresu. Zbyt duży stres spowoduje, że postać złamie się, zdenerwując lub nawet szkodząc innym członkom drużyny. Gdy postacie zaczną nie lubić siebie nawzajem, będą mniej efektywnie współpracować. Zarządzanie poziomem stresu i relacjami może być równie trudne jak walka.
Bohaterowska podróż i mechanika podróży
W Darkest Dungeon II gracze są prowadzeni przez swojego mentora, Akademika, w podróż do Góry, aby pokonać źródło zła. Drużyna przemierza zrujnowane królestwo, korzystając z Dyliżansu, chronionego przez Płomień, ważne światło, które musi pozostać zapalone. Intensywność Płomienia fluktuuje w zależności od wyników bitwy, wpływając na bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne drużyny. Jeśli zgaśnie, atakują śmiertelni kultyści, ale przeżycie ponownie zapala Płomień do minimalnego poziomu, dając graczom ostatnią szansę kontynuacji swojej podróży.
Przygoda zaczyna się od samouczka w Dolinie i kończy na Górze. W międzyczasie gracze wybierają trasy w Gospodzie — bezpiecznym schronieniu, które oznacza koniec każdego segmentu. Różnorodne regiony, takie jak Rozrast, Smród i Zasłona, oferują losowe układy i wydarzenia, zapewniając unikalne doświadczenie przy każdym przejściu. Każdy region prezentuje swoje własne wyzwania, a unikanie walki może sprawić, że drużyna będzie nieprzygotowana do ostatecznej konfrontacji.
Na Rozdrożach gracze wybierają swoją początkową drużynę czterech bohaterów do każdego przejścia. Więcej bohaterów można rekrutować w Gospodzie, ale wielkość drużyny jest ograniczona do czterech członków. W miarę postępów gracze zdobywają Świece Nadziei, odblokowując nowych bohaterów i poszerzając swoje możliwości. Relacje odgrywają kluczową rolę obok poziomów stresu — pozytywne afiniczności między bohaterami zapewniają cenne korzyści, podczas gdy negatywne relacje mogą prowadzić do rozproszeń, błędów i zwiększonego stresu, co potencjalnie może spowodować, że bohater się złamie.
Więcej mrocznej przygodowej gry RPG typu roguelike
Darkest Dungeon II ma wiele do zaoferowania fanom oryginalnej gry, ale kontynuacja skupia się bardziej na historiach poszczególnych postaci i ich relacjach. Gracze, którzy cenią zarządzanie dużymi zespołami z oryginalnej gry, mogą być rozczarowani. Indywidualne kampanie są również znacznie krótsze niż w oryginale, chociaż możliwe są multiple kampanie.