Staw czoła ciemności wewnętrznej i zewnętrznej
Darkest Dungeon II to premium fantasy gra fabularna, w której prowadzisz grupę poszukiwaczy przygód w walce z pradawnym złem. Po drodze będziesz musiał zmierzyć się nie tylko z potworami i innymi wrogami, ale także z wewnętrznymi sporami swojej drużyny. Zarządzanie stresem swoich postaci oraz ich relacjami jest kluczowe dla sukcesu.
Podobnie jak w oryginalnym Darkest Dungeon, ta kontynuacja łączy roguelike rozgrywkę z turową walką. Istnieją pewne różnice między Darkest Dungeon II a jego poprzednikiem, ale większość podstawowych elementów jest rozpoznawalna. Ikoniczne projekty postaci oraz mroczna, nastrojowa estetyka fantasy przypomną graczom o grach takich jak Urtuk: the Desolation.
Bitwa o przetrwanie
Podobnie jak jego poprzednik, Darkest Dungeon II to wymagająca gra; wczesne próby prawdopodobnie się nie powiodą. Jednak każda próba pokonania gry, nawet jeśli się nie uda, odblokowuje nowe postacie i przedmioty na przyszłe rozgrywki. Sukces pochodzi z łączenia umiejętności różnych postaci w celu stworzenia zwycięskich strategii. Będziesz także musiał rozmieszczać postacie w odpowiednich pozycjach w swojej linii walki.
Pomimo mocy twoich postaci, wciąż są one podatnymi ludźmi. Gdy napotykają przerażające lub stresujące doświadczenia, zyskają poziomy stresu. Zbyt duży stres spowoduje, że postać załamie się, co zdenerwuje lub nawet zaszkodzi innym członkom drużyny. Gdy postacie zaczynają się nie lubić, będą gorzej współpracować. Zarządzanie poziomami stresu i relacjami może być tak samo trudne jak walka.
Misja bohatera i mechanika podróży
W Darkest Dungeon II gracze są prowadzeni przez swojego mentora, The Academic, w podróż do The Mountain, aby pokonać źródło zła. Drużyna przemierza zniszczone królestwo korzystając z The Stagecoach, chronionego przez The Flame, niezbędne światło, które musi pozostać zapalone. Intensywność The Flame waha się w zależności od wyników walki, wpływając na bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne drużyny. Jeśli zgaśnie, atakują śmiertelni kultystów, ale przetrwanie ponownie zapala The Flame do minimalnego poziomu, dając graczom ostatnią szansę na kontynuowanie podróży.
Przygoda zaczyna się od samouczka w The Valley i kończy w The Mountain. Po drodze gracze wybierają trasy w The Inn — bezpiecznym schronieniu, które oznacza koniec każdego segmentu. Różnorodne regiony, takie jak The Sprawl, The Foetor i The Shroud, oferują losowe układy i wydarzenia, zapewniając unikalne doświadczenie w każdej rozgrywce. Każdy region stawia przed sobą własne wyzwania, a unikanie walki może pozostawić drużynę nieprzygotowaną na ostateczne starcie.
W The Crossroads gracze wybierają swoją początkową drużynę czterech bohaterów na każdą rozgrywkę. Więcej bohaterów można zrekrutować w The Inn, ale rozmiar drużyny jest ograniczony do czterech członków. W miarę postępów gracze zdobywają Candles of Hope, odblokowując nowych bohaterów i rozszerzając swoje opcje. Relacje odgrywają kluczową rolę obok poziomów stresu — pozytywne powiązania między bohaterami zapewniają cenne bonusy, podczas gdy negatywne relacje mogą prowadzić do rozproszeń, błędów i zwiększonego stresu, co potencjalnie może spowodować, że bohater się załamie.
Więcej mrocznych przygód RPG roguelike
Darkest Dungeon II ma wiele do zaoferowania fanom oryginalnej gry, ale kontynuacja koncentruje się bardziej na historiach poszczególnych postaci i ich relacjach. Gracze, którzy cenią sobie zarządzanie dużymi zespołami w oryginalnej grze, mogą być rozczarowani. Indywidualne kampanie są również znacznie krótsze niż w oryginale, chociaż możliwe są wielokrotne kampanie.