Staw czoła ciemności wewnętrznej i zewnętrznej
Darkest Dungeon II to premium fantasy gra fabularna, w której prowadzisz grupę poszukiwaczy przygód, aby stawić czoła starożytnemu złu. Po drodze będziesz musiał zmierzyć się nie tylko z potworami i innymi wrogami, ale także z wewnętrznymi sporami w twojej drużynie. Zarządzanie stresem postaci i ich relacjami ze sobą jest kluczowe dla sukcesu.
Podobnie jak w oryginalnym Darkest Dungeon, ta kontynuacja łączy roguelike rozgrywkę z turową walką. Istnieją pewne różnice między Darkest Dungeon II a jego poprzednikiem, ale większość podstawowych elementów jest rozpoznawalna. Ikoniczne projekty postaci i mroczny, nastrojowy estetyka fantasy przypomną graczom o grach takich jak Urtuk: the Desolation.
Bitwa o przetrwanie
Podobnie jak jego poprzednik, Darkest Dungeon II to wymagająca gra; wczesne próby prawdopodobnie zakończą się niepowodzeniem. Jednak każda próba pokonania gry, nawet jeśli się nie powiedzie, odblokowuje nowe postacie i przedmioty na przyszłe rozgrywki. Sukces polega na łączeniu umiejętności różnych postaci w celu stworzenia zwycięskich strategii. Będziesz także musiał rozmieszczać postacie w odpowiednich pozycjach w swojej linii walki.
Pomimo mocy twoich postaci, wciąż są one wrażliwymi ludźmi. Gdy napotykają przerażające lub stresujące doświadczenia, zyskują poziomy stresu. Zbyt duży stres spowoduje, że postać załamie się, co zmartwi lub nawet skrzywdzi innych członków drużyny. Gdy postacie zaczynają się nie lubić, będą gorzej współpracować. Zarządzanie poziomami stresu i relacjami może być równie trudne jak walka.
Quest bohatera i mechanika podróży
W Darkest Dungeon II, gracze są prowadzeni przez swojego mentora, The Academic, w podróż do The Mountain, aby pokonać źródło zła. Drużyna przemierza zniszczone królestwo korzystając z The Stagecoach, chronionego przez The Flame, życiodajny ogień, który musi pozostać zapalony. Intensywność The Flame waha się w zależności od wyników walki, wpływając na bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne drużyny. Jeśli zgaśnie, atakują śmiertelni kultysti, ale przetrwanie na minimalnym poziomie ponownie zapala The Flame, dając graczom ostatnią szansę na kontynuowanie podróży.
Przygoda zaczyna się od tutorialu w The Valley i kończy w The Mountain. Po drodze gracze wybierają trasy w The Inn — bezpiecznym schronieniu, które oznacza koniec każdego segmentu. Różnorodne regiony takie jak The Sprawl, The Foetor i The Shroud oferują losowe układy i wydarzenia, zapewniając unikalne doświadczenia w każdej rozgrywce. Każdy region stawia przed graczami swoje wyzwania, a unikanie walki może pozostawić drużynę nieprzygotowaną na ostateczne starcie.
W The Crossroads, gracze wybierają swoją początkową drużynę czterech bohaterów na każdą rozgrywkę. Więcej bohaterów można zrekrutować w The Inn, ale liczba członków drużyny jest ograniczona do czterech. W miarę postępów gracze zdobywają Candles of Hope, odblokowując nowych bohaterów i rozszerzając swoje opcje. Relacje odgrywają kluczową rolę obok poziomów stresu — pozytywne powiązania między bohaterami zapewniają cenne korzyści, podczas gdy negatywne relacje mogą prowadzić do rozproszenia, błędów i zwiększonego stresu, co potencjalnie może spowodować załamanie bohatera.
Więcej mrocznych przygód RPG roguelike
Darkest Dungeon II ma wiele do zaoferowania fanom oryginalnej gry, ale kontynuacja koncentruje się bardziej na historiach poszczególnych postaci i ich relacjach. Gracze, którzy cenią sobie zarządzanie zespołem w dużej skali z oryginalnej gry, mogą być rozczarowani. Indywidualne kampanie są również znacznie krótsze niż w oryginale, chociaż możliwe są wielokrotne kampanie.